خدمات شبکه

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری اطلاعات، پیاده سازی شبکه های کامپیوتری به یکی از مهمترین دغدغه های شرکت ها و سازمان ها تبدیل شده است. خدمات راه اندازی شبکه مناسب برای تمامی ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی، که در صورت پیاده سازی نامناسب آن، ظهور مشکلات بزرگتر و پیچیده تر را به همراه خواهد داشت.

همچنین با توجه به اهمیت اطلاعات و داده های دیجیتالی شرکت ها و سازمان ها، چه از نظر امنیت که در دسترس شرکت های رقیب قرار نگیرد و چه از نظر صحت که دچار تغییر یا از بین رفتن اطلاعات نشود، سپردن پیاده سازی و یا خدمات شبکه به شرکتی باتجربه و قابل اطمینان بسیار مهم خواهد بود.

شرکت توسعه فناوری ژیوان با تکیه برکارشناسان متخصص و متعهد، آماده ارائه خدمات شبکه در تمامی حوزه ها از جمله خدمات پسیو شبکه ، خدمات مجازی سازی، خدمات مشاوره، فروش و پیاده سازی تجهیزات شبکه شامل انواع سوییچ، روتر و سرور، خدمات کنترل ترافیک شبکه، خدمات سیستم های تلفنی و VoIP می باشد. جدا از تخصص و مهارت، تمرکز ما روی جلب رضایت مشتری بوده و سرویس ها متناسب با نیاز های شرکت شما پیاده سازی خواهند شد.

 مجازی سازی یا  Virtualization

مجازی سازی فرآیند ایجاد نمایندگی نرم افزاری یا مجازی است. مجازی سازی شامل مجازی سازی نرم افزاری، مجازی سازی حافظه، مجازی سازی شبکه، مجازی سازی دسکتاپ و مهم و کاربردی تر از همه مجازی سازی سرور می باشد.

در مجازی سازی سرور، چند سیستم عامل روی تنها یک سرور پیاده سازی شده و منابع سرور میان سیستم عامل ها به اشتراک گذاشته و مدیریت می شوند. در کنار صرفه جویی در هزینه ها، کارایی و تحمل خطای بالاتری را شاهد خواهیم بود که به بهبود کیفیت خدمات شبکه کمک شایانی می کند.

خدمات مجازی سازی
  • ۱. مجازی سازی سرور

    مهم ترین سرویس در حوزه مجازی سازی خدمات شبکه ، Server Virtualization می باشد. در این ساختار، تمام سرور های مورد نیاز یک شرکت یا سازمان، ویندوز یا لینوکس، به شکل مجازی روی یک سرور فیزیکی پیاده سازی می شود. در واقع CPU، RAM، Storage و Network سرور فیزیکی بین ماشین های مجازی به اشتراک گذاشته می شود.
    معروف ترین محصول مجازی سرور VMware vSphere می باشد که در بسیاری از سازمان های داخلی و خارجی پیاده سازی شده است. از دیگر محصولات این حوزه می توان به Citrix XenServer ، Microsoft Hyper-V و Red Hat Enterprise Virtualization اشاره کرد.
  • ۲. مجازی سازی شبکه

    مجازی سازی شبکه یا Network virtualization در واقع به اشتراک گذاری یک کارت شبکه فیزیکی است که شرکت های زیادی از جمله سیسکو در این حوزه فعالیت دارند.

    از سرشناس ترین محصولات در حوزه مجازی سازی خدمات شبکه ،  می توان به VMware ESXi اشاره کرد که به وسیله آن می توان کارت شبکه فیزیکی سرور را میان تعداد زیادی ماشین مجازی به اشتراک گذاشت.

  • ۳. مجازی سازی دسکتاپ

    مجازی سازی دسکتاپ که با Virtual Desktop Infrastructure شناخته می شود، ساختاری است که سیستم عامل به شکل متمرکز در یک سرور پیاده شده و کلاینت ها بدون داشتن سیستم فیزیکی از محیط دسکتاپ استفاده می کنند. VMware Horizon View و Citrix Xen Desktop دو محصول معتبر در این حوزه می باشند.

  • ۴. مجازی سازی حافظه

    مجازی سازی حافظه یا همان Storage Virtualization، به معنای اشتراک گذاری حافظه است. در واقع در این ساختار می توان تمام حافظه های موجود را کنار هم جمع و به شکل یک بلاک، به هدف خاصی استفاده کرد.
    حافظه به اشتراک گذاشته شده می تواند در اختیار یک ماشین مجازی قرار گرفته یا برای کاربران شبکه مورد استفاده قرار گیرد. از سرویس های مهم مجازی سازی حافظه از خدمات شبکه می توان به Cloud Storage اشاره کرد که فعالان این حوزه خدمات حافظه را از بستر اینترنت یا اینترانت به کابران عرضه می کنند.
  • ۵. مجازی سازی نرم افزار

    مجازی سازی نرم افزار یا همان Application virtualization انتشار یک برنامه به شکل متمرکز روی سرور می باشد. در واقع بجای خرید نرم افزار به تعداد کلاینت‌ها، یک نسخه از آن روی شبکه به اشتراک گاشته می شود.

    مجازی سازی نرم افزار به دو شکل remote application و streaming application که در اولی نرم افزار به طور از راه دور در اختیار کاربران قرار می گرد و در دیگر یک کپی از نرم افزار روی کلاینت قرار می گیرد که هر کدام مزیت های خود را دارا هستند.

    از محصولات برتر در حوزه مجازی سازی نرم افزار می توان به Citrix XenApp و Novell ZENworks Application Virtualization و VMware ThinApp اشاره کرد.

راه اندازی پسیو شبکه

لایه اول شبکه های کامپیوتری در مدل استاندارد OSI را لایه فیزیکی می‌نامند. اجرای پسیو شبکه ، که تمامی داده های شبکه از طریق آن منتقل می‌شوند و ستون فقرات شبکه را تشکیل می‌‌دهد. خدمات پسیو شبکه شامل کابل کشی، نصب تجهیرات شبکه و پیاده سازی ارتباط فیزیکی میان آنها می‌باشد.

بیشتر اختلالات ارتباطی درون سازمانی به علت پیاده سازی غیر استاندارد پسیو است. از جمله مشکلات رایج آن می توان به کیفیت کابل، سوکت و داکت، عدم طراحی نقشه شبکه پیش از پروژه، عدم رعایت استاندارد های ایمنی در پیاده سازی و عدم مستند سازی پروژه و رعایت اصول خدمات شبکه می باشد.

برای مشاهده کلیه سرویس های پسیو ارائه شده توسط ژیوان، می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

خدمات پسیو شبکه
  • ۱. نصب و خدمات سرور

    نصب و راه اندازی انواع سرور های HP ، Dell ریل رکمونت و ثابت به همراه نگهدارنده کابل

  • ۲. نصب و خدمات UPS

    طراحی انواع UPS با توان های مختلف، طراحی اتاق باطری یا باتری روم، نصب باتری به همراه کابل اندازی و تعبیه تابلو های حفاظتی اتاق باتری

  • ۳. فروش انواع تجهیزات شبکه مثل رک، مودم و GPS

    تهیه و فروش انواع برند های رک، پچ پنل (Patch Panel)، کیستون (Keystone) شبکه، انواع پریز برق معمولی و اضطراری
  • ۴. خدمات شبکه اتاق سرور

    خدمات شبکه اتاق سرور شامل چیدمان رک ها، طراحی و پیاه سازی کف کاذب، سیستم سرمایش استاندارد اتاق سرور، طراحی سیستم اعلام و اطفای حریق، طراحی مسیر و اجرای کابل اندازی، سینی گذاری و لدر، طراحی و محاسبه تابلو برق به منظور پیاده سازی استاندارد اتاق سرور

  • ۵. تجهیز اتاق سرور و نصب تجهیزات داخل اتاق سرور

    نصب انواع برند های تجهیز شبکه شامل سوییچ، روتر، سرور، فایروال و انواع دستگاه های حافظه

  • ۶. کابل کشی شبکه

    پیاده سازی و نصب انواع کابل شبکه با استاندارد های بین المللی

  • ۷. نصب داکت و ترانک و نود شبکه

    نصب انواع برند های معتبر ترانکینگ ایرانی و خارجی به همراه زوایای مربوطه و ماژول های مختلف

  • ۸. آرایش رک

    آرایش رک شامل چیدمان صحیح تجهیزات داخل رک، کابل اندازی اصولی و استاندارد میان تجهیزات داخل رک

  • ۹. نصب و راه اندازی و خرید سیستم های تلفنی

    نصب و راه اندازی سیستم های تلفنی که شامل نصب تابلو های کروز به همراه ساختار های مربوطه، نصب سینی و یا نگه دارنده کابل جهت فرم دادن کابل های مخابراتی، نصب و سربندی ترمینال های کروز، رانژه جهت ارتباط ترمینال های کروز، نصب سانترال و کارت های مختص به آن می باشد. همچنین مرحله پیاده سازی شامل برنامه ریزی جهت شماره گذاری خطوط داخلی، اجرای سناریوی پاسخگویی، سیستم تلفن گویا و صف انتظار می باشد.
  • ۱۰. نصب و راه اندازی و خرید VoIP

    پیاده سازی سیستم تلفنی تحت شبکه VoIP به شکل سخت افزاری شامل دستگاه های FXO، FXS و یا انواع VoIP Gateway از جمله شرکت Grandstream و همچنین به شکل نرم افزاری مانند محصول Elastix و Issabel

  • ۱۱. نصب دوربین مدار بسته

    نصب دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه (IP Camera)، برقراری ارتباط از راه دور و امکان مشاهده تصویر از طریق تلفن همراه، پیاده سازی انواع سناریو برای ضبط تصاویر بر اساس نیاز مشتری

  • ۱۲. خدمات دوربین تحت شبکه

    انتقال داده های دوربین تحت شبکه و همچنین مدیریت و دسترسی به هر دوربین بطور مستقل

  • ۱۳. خدمات دوربین مدار بسته آنالوگ

    نصب کابل کواکسیال استاندارد معمولی و ترکیبی، مسیر گذاری توسط لوله، سینی و داکت به منظور حفاظت و طولانی تر شدن عمر کابل، نصب منبع تغذیه متناسب با نوع و تعداد دوربین ها، نصب انواع دوربین های Out Door و In Door به همراه رعایت مسائل ایمنی و امنیتی

  • ۱۴. رفع مشکلات شبکه

    بررسی ارتباط میان تجهیزات شبکه و رفع اختلالات پسیو و بهبود کیفیت خدمات شبکه در کمترین زمان

  • ۱۵. نصب انواع تجهیزات شبکه

    نصب و پیاده سازی انواع تجهیزات شبکه شامل انواع رک، پچ پنل، کیستون شبکه، انواع پریز برق معمولی و اضطراری

  • ۱۶. خدمات راه اندازی شبکه های محلی lan wan man

    طراحی و راه اندازی شبکه کامپیوتری داخلی (LAN) مطابق استاندارد های بین المللی و برقراری ارتباط آن به شبکه های بین شهری (MAN) و بین المللی (WAN)

  • ۱۷. نصب و راه اندازی شبکه کامپیوتری وایرلس (بی سیم)

    پیاده سازی Access Point به منظور ارتباط بی سیم در شبکه داخلی، پیاده سازی ارتباط بی سیم بین شعب از طریق Access Point های Out Door با برد و پهنای باند بالا

  • ۱۸. نصب سیستم های SAN و NAS

    نصب انواع دستگاه های حافظه و ارتباط آن با سرور از طریق پروتکل iSCCI به منظور بالابردن کیفیت خدمات شبکه و حفظ و امنیت اطلاعات شرکت با سازمان، پیاده سازی انواع دستگاه های حافظه خانگی به منظور حفظ اطلاعات شخصی

  • ۱۹. خدمات فیبر نوری

    خدمات فیبر نوری شامل کابل اندازی، فیوژن کابل توسط انواع کانکتور، نصب پچ پنل و انواع آداپتور ها

  • ۲۰. خدمات پشتیبانی شبکه و نگهداری سخت افزار شبکه

    پشتیبانی شبکه های کامپیوتری شامل مجموعه خدماتی می باشد که جهت رفع اشکال و بهبود عملکرد تجهیزات شبکه به کاربران ارائه می گردد و در امر نگهداری با کنترل و تعمیرات پیش گیرانه از کاهش عمر تجهیزات جلوگیری می کند.
  • ۲۱. خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و نگهداری تجهیزات پسیو (کابل و داکت)

    در صورت خرابی قطعی و یا هر اختلال مربوط به پسیو شبکه، اقدامات لازم برای رفع و بهبود خدمات توسط یک شرکت پشتیبانی شبکه انجام می پذیرد.
  • ۲۲. بستر سازی و جابجایی شبکه به محل جدید

    در جابجایی شبکه ، بستر سازی و پسیو شبکه ، کلیه تجهیزات اکتیو شامل سوئیچ، روتر، سرور و انواع دیگر آن، بطور سالم و منظم باز می گردد و در محل جدید پیاده سازی می گردد. در مورد تجهیزات پسیو که شامل داکت، کیستون، رک، پچ پنل و انواع دیگر آن تا حد امکان سعی می گردد با کمترین خرابی، تجهیزات باز شده و در محل جدید مورد استفاده قرار گیرد.
  • ۲۳. تست زیر ساخت شبکه

    در تست زیر ساخت های شبکه، ارتباط بین کلیه نود ها از محل کاربر تا محل رک شبکه، توسط تستر های معمولی یا تستر های فلوک تست می گردد. همچنین تستر های فلوک قابلیت ارائه گزارش از نحوه عملکرد صحیح و همچنین کلیه ی مارجین های مربوط به کابل شبکه را گزارش می دهد.

  • ۲۴. نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی

    در ساختمان هایی که دارای ارتفاع کم می باشند، جهت برقراری ارتباطات رادیویی با رادیوی دیگر شرکت های مخابراتی از دکل های مخابراتی استفاده می شود که ارتفاع آن با توجه به طبقات ساختمان موردنظر و ارتفاع دکل مقابل محاسبه و نصب می گردد.

مدیریت اینترنت کاربران

از مشکلات رایج شبکه های کامپیوتری ، مدیریت مصرف اینترنت کاربران است. به تجربه ثابت شده، هر اندازه پهنای باند اینترنت یک شبکه بالاتر از ظرفیت مصرف کاربران باشد، باز هم مشکلات کندی سرعت و اختلالات شبکه برقرار است. دانلود بدون محدویت حجم و پهنای باند، مشکلات بسیاری را برای شبکه ایجاد می کند.

راه اندازی سیستم مدیریت کاربران و ایجاد محدودیت متناسب با ظرفیت شبکه، با انواع برندها همچون کریو کنترل (Kerio Control)، میکروتیک (Mikrotik)، فورتی گیت (Fortigate) و دیگر شرکت های فعال در این حوزه قابل پیاده سازی است. همچنین نمایش نمودار مصرف کاربران و مانیتور لحظه ای ترافیک شبکه از مهم ترین ویژگی های این سرویس خدمات شبکه است.

مدیریت اینترنت کاربران
  • ۱. کنترل مصرف اینترنت

    از مشکلات رایج شبکه های کامپیوتری، مصرف بی رویه کاربران از اینترنت است. کندی و قطعی اتصال به اینترنت و پایین آمدن کیفیت فعالیت های شرکت، از جمله نتایج بی توجهی به این مشکل است.

  • ۲. نرم افزار محدود کننده اینترنت

    پیاده سازی کنترل اینترنت کاربران به شیوه های متعددی قابل انجام است. از جمله روش های قابل توجه در این حوزه می توان به شکل سخت افزاری با دستگاه های برند میکروتیک، کریو کنترل و فورتی نت و از طرف دیگر به شکل نرم افزاری با OS های میکروتیک و کریو کنترل اشاره کرد.

  • ۳. مدیریت حجم مصرفی اینترنت

    از مهمترین ویژگی سیستم مدیریت اینترنت خدمات شبکه ، پنل مدیریتی قوی با نمایش های نموداری مختلف است که با استفاده از آن می توان ترافیک ورودی و خروجی شبکه را مدیریت کرد.

  • ۴. نمایش ترافیک شبکه

    هر کدام از محصولات این حوزه به نحوی اطلاعات ترافیکی شبکه را نمایش می دهند. اما در صورت اهمیت وجود نمایش گرافیکی و تحلیل داده های شبکه، بهترین گزینه محصول کریو کنترل می باشد.

  • ۵. مانیتور ترافیک شبکه

    از جمله مزایای سرویس مدیریت کاربران خدمات شبکه ، مانیتور لحظه ای ترافیک در زمان اختلالات و مشکلات درون شبکه می باشد. با تکیه بر این اطلاعات، می توان مراحل Troubleshooting را کاهش داده و در حداقل زمان اختلالات را برطرف کرد.

  • ۶. محدودیت مصرف اینترنت کاربران

    برای ایجاد محدودیت مصرف اینترنت کاربران، می توان با دو دیدگاه محدودیت حجم و یا محدودیت پهنای باند رفتار کرد. که البته هر کدام ساختار مخصوص به خود را دارا هستند و باید متناسب با نیاز شبکه پیاده سازی شوند.

  • ۷. محدودیت پهنای باند اینترنت کاربران

    در صورتی دانلود بی رویه بعضی کاربران در ساعات اوج کاری، بسیاری از کاربران دچار مشکل شده که در طولانی مدت می تواند خسارت های مالی قابل توجهی را برای شرکت یا سازمان به همراه داشته باشد. با ایجاد محدودیت پهنای باند روی کاربران، به خصوص در ساعات اوج کار، می توان از اتفاق این مشکل جلوگیری کرد.

  • ۸. محدودیت حجم مصرفی کاربران

    از جمله هزینه های گزاف هر شرکت یا سازمان مربوط به خدمات اینترنت است. دانلود بی رویه کاربران و استفاده شخصی از اینترنت در محل کار، باعث وقوع این امر می شود که می توان با مدیریت و محدودیت حجم مصرفی هر کاربر به شکل ماهانه، هفتگی و یا روزانه این مشکل خدمات شبکه را بر طرف کرد.

سیستم های تلفنی و سرویس VOIP

نصب و راه اندازی سیستم های تلفنی و سرویس VoIP

سیستم تلفنی (VoIP (Voice Over Internet Protocol به منظور برقراری ارتباط صوتی از بستر شبکه می باشد. در واقع بجای سیستم های تلفنی رایج که به شکل آنالوگ بوده و با انواع دستگاه های سانترال پیاده سازی می شوند، در سیستم VoIP، داده ها به شکل دیجیتال منتقل می شوند.

برای راه اندازی این سرویس خدمات شبکه روش های مختلفی وجود دارد که به طور کلی پیاده سازی آن به دو فرم سیستم نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شود. در سیستم نرم افزاری مانند Elastix یا Issabel ، پیاده سازی آن نیازمند یک سرور است. در مقابل، VoIP Gateway ها مانند محصولات شرکت Grandstream یا دستگاه های FXO و FXS به شکل سخت افزاری می باشند.

  • ۱. راه اندازی ویپ

    یکی از اصلی ترین نیاز شبکه های امروزی پیاده سازی VoIP می باشد. تفکیک بخش های مختلف شرکت، قابلیت تماس از خارج شبکه و ایجاد صف در زمان های ترافیک تماس مشتریان، از جمله اهمیت راه اندازی این سرویس خدمات شبکه است.

  • ۲. پیاده سازی سیستم تلفنی به شکل آنالوگ

    علاوه بر پیاده سازی سیستم تلفنی تحت شبکه، به شکل آنالوگ نیز امکان پذیر است. با استفاده از انواع سانترال یا دستگاه های FXO و FXS می توان داده های صوتی آنالوگ شبکه را مدیریت کرد.

  • ۳. پیاده سازی ویپ در بستر شبکه

    انتقال داده های صوتی از بستر شبکه را VoIP می نامند. نکته قابل تامل در VoIP این است که می توان داده های صوتی را با سرویس های شبکه مانند VPN ارسال کرد و از این رو برقراری تماس از خارج شبکه نیز امکان پذیر می شود. همچنیین برقراری تماس از طریق موبایل و Desktop از جمله مزیت های این سرویس است که در پیاده سازی به شکل آنالوگ امکان پذیر نیست.

  • ۴. پیاده سازی نرم افزاری ویپ

    Elastix و Issabel از محبوب ترین محصولات سیستم VoIP می باشند. پنل مدیریتی قوی با امکانات بسیار، که به دلیل سیستم عامل لینوکسی و stable آن، رقیب سختی برای سایر محصولات حوزه خدمات شبکه است.

  • ۵. پیاده سازی سخت افزاری ویپ

    روش دیگر پیاده سازی ویپ، استفاده از VoIP Gateway ها می باشد. کمپانی Grandstream به دلیل قیمت معقول تر، اپلیکیشن موبایل مخصوص به خود و کیفیت بالای آن، در ایران محبوبیت بالایی دارد.

  • ۶. پیاده سازی FXO

    دستگاه FXO سیگنال آنالوگ مخابرات را به سیگنال دیجیتال تحت شبکه تبدیل می کند و برای راه اندازی یک سیستم تلفنی امکانات نسبت خوبی را داراست.

  • ۷. پیاده سازی FXS

    بر خلاف FXO، دستگاه FXS سیگنال دیجیتال تحت شبکه را به سیگنال آنالوگ تبدیل می کند. در قسمتی از شبکه که تلفن های معمولی و آنالوگ وجود دارد، بسیار مناسب بوده و دیگر لازم به خرید IP Phone نیست.

ارتباط بین دفاتر و شعب یا Tunneling

با توسعه شبکه و راه اندازی دفاتر و شعب مختلف، با چالش های جدیدی روبرو خواهیم شد که از جمله آنها ارتباط امن میان شعب است. تمامی اطلاعات شرکت از بستر اینترنت و از طریق انواع شبکه ای اجتماعی میان کارمندان به اشتراک گذاشته می شود و زمینه سواستفاده توسط شرکت های رقیب یا سودجویان را فراهم می کند.

برقراری تانل ( Tunnel ) امن از بستر اینترانت یا اینترنت، تمامی اطلاعات را قبل از ارسال رمزنگاری کرده و تنها در شعب دیگر قابل مشاهده خواهند بود. البته نوع پیاده سازی تانل ( Tunnel ) و دستگاه انتخاب شده در میزان امنیت و ثبات ارتباط تاثیر مستقیم داشته و با توجه به حساسیت موضوع خدمات شبکه ، می بایست توسط تیمی متخصص پیاده سازی شود.

  • ۱. ارتباط دو شبکه از طریق اینترنت

    پیاده سازی تونل از بستر اینترنت نیاز به پهنای باند بالاست، چرا که هم ترافیک مصرفی کاربران و هم ترافیک میان شعب از یک بستر عبور خواهند کرد. بهتر است که برای دسترسی به اینترنت از بستر فیبر نوری استفاده شده و یا برای بهبود کیفیت خدمات راه اندازی شبکه از چند اینترنت به شکل Fail Over یا Load Balance استفاده کرد. همچنین می توان بجای بستر اینترنت از بستر داخلی اینترانت استفاده نمود که هم از نطر محدودیت های ISP و هم از نظر سرعت با کیفیت بوده و پیشنهاد می شود.

  • ۲. انواع تانل

    راه اندازی تانل به طور کلی به دو دسته تانل لایه دو و تانل لایه ۳ تقسیم می شود. از جمله تانل لایه سه که بسیار رایج است می توان به GRE، IPIP، IPSec اشاره کرد و ترافیک لایه IP تا لایه اپلیکیشن را میان طرفین تونل عبور می دهد. در مقابل با تانل لایه دو می توان تمامی ترافیک حتی داده های Broadcast لایه دوم را منتقل کرد.

  • ۳. ارتباط رادیویی بین دو نقطه

    در صورتی که دفاتر شرکت در یک شهر باشند و فاصله زیادی با هم نداشته باشند، بجای استفاده از بستر خارجی، می توان از طریقAP های رادیویی، بستر را به شکل بی سیم ایجاد نموده و ارتباط میان شعب را برقرار نمود. نصب و پیاده سازی این سرویس از حساسیت بالایی برخوردار است و میزان کمی تغییر جهت در روتر رادیویی، باعث کاهش شدید پهنای باند خواهد شد.

  • ۴. راه اندازی تانل EoIP یا EoGRE

    در صورتی که دفاتر شرکت از یک رنج IP استفاده می کنند و یا نیاز به ارسال داده های لایه دو مانند DHCP از طریق تانل است، می توان تانل لایه دو پیاده سازی کرد. پیاده سازی آن از طریق تانل GRE یا IPIP صورت می گیرد و به EoIP و EoGRE شناخته می شوند.

  • ۵. نحوه پیاده سازی تانل شبکه

    پیاده سازی تونل بین دفاتر با انواع تجهیزات شبکه چه سخت افزاری و چه نرم افزاری صورت می گیرد. در ایران تجهیزات شرکت های سیسکو ( Cisco )، میکروتیک ( MikroTik )، فورتی نت ( Fortinet ) و کریو ( Kerio ) بیشتر از سایر برند ها استفاده می شوند که البته از کیفیت بالایی نیز برخوردارند.

  • ۶. راه اندازی VPN

    در کنار تانل، برای برقراری ارتباط کاربران از راه دور با شبکه شرکت، نیاز به پیاده سازی VPN می باشد. در راستای بهبود خدمات شبکه و با توجه به نیاز بعضی شرکت ها به دور کاری کارمندان، راه اندازی VPN بسیار ضروری بوده که البته با توجه به اهمیت موضوع و لزوم ایجاد امنیت در ارتباط، نیاز به دانش کافی برای پیاده سازی آن است. گفتنی است که همچنان در بسیار از شرکت ها از VPN نوع PPTP استفاده می کنند، در حالیکه سال هاست این پروتکل منسوخ شده و الگوریتم آن شکسته شده است.

  • ۷. امنیت تانل

    نکته حائز اهمیت در برقراری تانل و ارتباط میان شعب، توجه به امنیت برای حفظ اطلاعات شخصی شرکت است. متاسفانه در پیاده سازی Tunnel به این موضوع اهمیتی داده نمی شود و تنها به نتیجه ارتباط و عبور ترافیک توجه می شود. طبق اصول شبکه، قبل از عبور ترافیک، می بایست داده ها با الگوریتم های استاندارد، رمز نگاری شده و تنها در سمت دیگر تانل قابل رمزگشایی باشند. در این شرایط، در صورت مشاهده ترافیک توسط سودجویان در میانه راه، اطلاعات قابل بازیابی نبوده و در واقع هیچ کسی غیر از کاربران طرفین تانل به محتویات آن دسترسی نخواهند داشت.

خدمات پشتیبان گیری یا backup

سرویس های پشتیبان گیری یا Backup

شاید مهمترین سرویس از خدمات و پشتیبانی شبکه ، خدمات پشتیبان گیری یا Backup باشد. تهیه یک نسخه کپی از تمامی اطلاعات شبکه که در زمان بحرانی، بتوان اطلاعات را بازیابی کرد.

خطراتی چون آتش سوزی، زلزله، سیل یا طوفان، حملات داخلی یا خارجی و محتمل تر از همه، ایجاد مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری در سرور که با راه اندازی سرویس Backup ، مانع از دست رفتن اطلاعات خواهید شد.

با توجه به اهمیت اطلاعات و ترافیک شبکه، سناریوهای پشتیبان گیری هم از نظر زمان بندی و هم از نظر نوع پیاده سازی تغییر می کنند. این موضوع نشان از حساسیت بالای این سرویس دارد و نیازمند تیمی متخصص در این حوزه می باشد.

  • ۱. پشتیبان گیری از اطلاعات

    از جمله موارد مهم در زمینه خدمات راه اندازی شبکه ، بکاپ از اطلاعات مهم شرکت یا سازمان است. فرآیند پشتیبان گیری می تواند از یک فایل خاص یا بطور کامل از یک سرور انجام گیرد.

  • ۲. پشتیبان گیری از اطلاعات سرور

    از آنجا که تمام سرویس های مهم شبکه در سرور پیاده سازی می شود، پشتیبان گیری منظم و دوره ای از اطلاعات سرور از حساسیت بالایی برخوردار است. به نسبت اهمیت اطلاعات و سرویس پیاده سازی شده، نیاز به پشتیبان گیری حتی تا چند بار در روز می باشد.
  • ۳. بهترین نرم افزار بکاپ گیری از سرور

    شرکت های زیادی در حوزه پشتیبان گیری فعالیت دارند که مهمترین و پرفروش ترین محصول، نرم افزار Veeam Backup & Replication می باشد. این نرم افزار قابل نصب بر روی ویندوز سرور می باشد و پس از ۳۰ روز استفاده ی رایگان، نیاز به خریداری لایسنس است.

  • ۴. نرم افزار بکاپ گیری Veeam

    نرم افزار Veeam Backup & Replication سال ۲۰۰۸ عرضه شده و امروزه از آن به عنوان مهم ترین نرم افزار پشتیبان گیری یاد می شود. پنل مدیریتی قوی که قابلیت بکاپ گیری از تمامی سیستم عامل ها را داراست که در شرایط بحرانی، بدون مشکل و در زمان کم، اطلاعات شما را بازگردانی می کند.

  • ۵. بکاپ گیری از ESXi

    نرم افزار پشتیبان گیری Veeam قابلیت اتصال به سرور ESXi را داراست. پس از برقراری ارتباط اطلاعات ماشین های مجازی نمایش داده شده و می توان برای پشتیبان گیری آن ها برنامه ریزی کرد.

  • ۶. پشتیبان گیری از فایل

    از جمله ویژگی مهم نرم افزار Veeam، بکاپ گیری از یک فولدر خاص می باشد. بدین گونه که در بازه های زمانی مشخص شده، از فولدر بکاپ گرفته می شود و در شرایط بحرانی، اطلاعات آخرین بکاپ را باز کرده و تمامی اطلاعات و یا حتی یک تک فایل پاک شده از آن را بازگردانی می کند.

  • ۷. بکاپ گیری از اکتیو دایرکتوری

    در شبکه هایی که سرویس اکتیودایرکتوری پیاده سازی شده، علاوه بر پکاپ ویندوز سرور، می توان از اطلاعات مربوط به اکتیودایرکتوری پشتیبان گیری کرد. در صورت بروز خطا در این سرویس خدمات شبکه بسیار سریع شرایط به حالت قبل برگشته و لازم به برگرداندن بکاپ ویندوز سرور نخواهد بود.

  • ۸. بازگردانی بکاپ

    پس از بررسی میزان اطلاعات ماشین های مجازی و حجم تخصیص داده شده برای پشتیبان گیری، نوع و تعداد بکاپ در بازه های زمانی متغیر است که این موضوع اثر مستقیم روی سرعت بازگردانی خواهد داشت. گفتنی است که فرآیند بازگردانی در Veeam با ضریب اطمینان بسیار بالا انجام گرفته و اطلاعات بدون هیچ گونه خطا بازیابی خواهند شد.

سوالات متداول در مورد خدمات شبکه های کامپیوتری شرکت ژیوان

تعرفه خدمات شبکه در سال جدید چقدر است؟

با توجه به گسترده بودن خدمات شبکه و همچنین تقسیم بندی حوزه نرم افزار و سخت افزار میتوان میزان تعرفه خدمات شبکه را به سه بخش اصلی تفکیک کرد:

  1. تعرفه خدمات پسیو شبکه
  2. تعرفه خدمات اکتیو شبکه
  3. تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه

متناسب با نیاز مجموعه و سازمان تعرفه خدمات شبکه متغیر بوده و نیاز به بررسی کارشناسی دارد. لطفا برای دریافت مشاوره و آخرین لیست تعرفه خدمات شبکه با شماره ۰۲۱۴۷۵۳۴ تماس حاصل فرمایید.

چرا باید شرکت ژیوان را به عنوان ارائه دهنده خدمات شبکه انتخاب کنید؟

شرکت ژیوان به دلیل فعالیت گسترده در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین ارتباط موثر با مشتری و دارا بودن تیمی با تجربه و خلاق تواسته رضایت مشتریان را جلب نماید. همچنین آموزش حین اجرای خدمات به مشتری جزء بهترین مزیت های ما می باشد.

پروژه ها، مشتریان و نمونه کارهای شرکت ژیوان چه می باشند؟

شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ، شرکت توزیع نیروی برق مشهد ، آب تهران منطقه ۳ ، آب تهران منطقه ۱ ، آب تهران منطقه ۶ ، آستان قدس رضوی ، کارخانه چوب خزر کاسپین ، بیمه دانا ، بیمه ایران ، شرکت کارگزاری سهام بارز ، شرکت نوآوران طب بین الملل، کانون تولید ایران ، گروه ساختمانی کاوش ، کارخانه تولیدی جامینه ، دانشگاه علمی کاربردی شهید تفویضی

انواع خدمات پشتیبانی شبکه چیست؟

خدمات پشتیبانی شبکه به صورت حضوری ، خدمات از راه دور شبکه ، خدمات دوره ای شبکه ، خدمات موردی و اضطراری ، خدمات بهینه سازی و عیب یابی شبکه میباشد که البته مطابق نیاز مشتری و با توجه به سرویس ها و تجهیزات موجود در یک شبکه قرارداد پشتیبانی تهیه و تنظیم می گردد.

خدمات شبکه شامل چه حوزه هایی می باشد؟

  1. راه اندازی انواع سرور با برندهای معتبرنظیر HP ، Dell Fujitso ، Sun Solaris و غیره
  2. پیاده سازی انواع سرویس های مایکروسافت مانند Active Directory ، DHCP ، DNS ، DFS ، SCCM ، Exchange ، SharePoint ، IIS ، TMG و غیره
  3. نصب و راه اندازی تجهیزات برند سیسکو مانند انواع روترها ، سوئیچ لایه دو و لایه ۳ ، فایروال ها
  4. نصب و راه اندازی انواع تجهیزات میکروتیک
  5. نصب و راه اندازی تجهیزات امنیتی برند  Fortinet از جمله محصولات FortiWeb ، FortiGate به شکل سخت افزاری و نرم افزاری
  6. نصب و راه اندازی انواع توزیع های لینوکس مانند Ubuntu  ، Redhat   ، Centos  و غیره
  7. نصب و راه اندازی انواع سرویس های مدیریت مصرف اینترنت مانند کریو کنترل ، Mikrotik User management  ، Sophos
  8. نصب و راه اندازی مجازی سازی با محصولات کمپانی های VMWare  ، Citrix  و Hyper-V Microsoft
  9. نصب و راه اندازی انواع سیستم های تلفنی و VOIP
  10. نصب و راه اندازی انواع سیستم برق اضطراری UPS
  11. نصب  و راه اندازی آنتی ویروس تحت شبکه
  12. نصب و راه اندازی انواع سیستم های بکاپ گیری از انواع سرور ها و یا ماشین های مجازی (Backup Strategy)
  13. مانیتورینگ شبکه با نرم افزارهای Solarwinds  ، Zabbix ، opmanager