مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم

مجموعه توسعه فناوری ژیوان در این مقاله قصد دارد به موضوعی تحت عنوان مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم اشاره داشته باشیم.

که در ادامه مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت اول می باشد.

در مقالات قبلی با موضوعاتی در زمینه Adobe Connect آشنا شدیم:

آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect – ادوبی کانکت و آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار Adobe Connect – ادوبی کانکت

حال ممکن است در این زمینه با مشکلات متعدد دیگری روبرو شویم.

در این مقاله که ادامه مسائل مربوطه به Adobe Connect – ادوبی کانکت می باشد، سعی بر آن داریم تا به ادامه مشکلات بوجود آمده در این مسیر را بیان کنیم.

سپس به بیان راه حلی در رابطه با مشکل پدید آمده بپردازیم.

 

 

نمی توان جلسه Adobe Connect – ادوبی کانکت – را در مرورگر باز کرد :

یکی از مشکلات عدیده کاربران این است که نمی توانند جلسه Adobe Connect – ادوبی کانکت – را در مرورگر باز کنند.

این مشکل معمولا پس از نصب نرم افزار Adobe connect بوجود می آید.

با بوجود آمدن این مشکل، در پنجره مرورگرها پیام های خطایی دیده می شود.

در مرورگر کروم پیام زیر نمایش داده می شود:

This site can’s b reached

 

راه حل:

حال برای حل این مشکل به صورت زیر عمل می کنیم:

1- ابتدا در پنجره Run ویندوز، آدرس زیر را وارد می کنیم.

c:\Windows\System32\drivers\etc

در این پنجره فایل hosts را مشاهده می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم

فایل hosts را با نرم افزارهایی مثل notepad یا ++notepad باز می کنیم.

 

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم

در پنجره باز شده، در انتهای صفحه، آدرسی مانند تصویر زیر به شکل زیر وارد می کنیم:

Server IP Address                Adobe Connect Host

IP Address : همان آدرس IP ویندوز سرور می باشد.

Adobe Connect Host : نیز همان نام Host ی است که برای Adobe Connect – ادوبی کانکت – هنگام نصب در نظر گرفته ایم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم

 


 

پیام خطای Network Error در نرم افزار موبایل Adobe Connect – ادوبی کانکت :

یکی دیگر از مشکلات هنگام ارتباط و اتصال نرم افزار موبایل Adobe Connect به سرور برای ورود به meeting می باشد.

 

مشکلات adobe connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - network error

 

راه حل :

1- در پنل مدیریتی به تب meetings می رویم.

2- گزینه meeting list را انتخاب می کنیم.

3- کلاس ساخته شده مورد نظر را انتخاب می کنیم.

 

مشکلات adobe connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - meetings - meeting list

4- گزینه Edit Information را انتخاب می کنیم.

5- در قسمت HTML Client ، تیک گزینه Enable HTML client for participants را بر می داریم.

مشکلات adobe connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - enable html client for participants


 

چگونه می توانم وبکم را برای کار در Adobe Connect استفاده کنم ؟

یکی دیگر از مشکلات در محیط Adobe Connect کار نکردن وب کم می باشد.

 

راه حل :

بدین منظور پس از مطمئن شدن از نصب بودن درایور وب کم بر روی سیستم، مراحل زیر را انجام می کدهیم.

1- در محیط meeting ، در فضای پنجره Video ، راست کلیک کرده و Setting را انتخاب می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - video - setting

2- در پنجره باز شده، از منوی camera ، دوربین وب کم مورد نظر خود را انتخاب می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - وب کم

 

3- برای گزینه بعدی تیک Allow و Remember را می زنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - allow - remember

4- در نهایت گزینه وب کم در نوار بالای نرم افزار Adobe Connect را می زنیم تا شکل وب کم سبز رنگ شود.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - وب کم

 


 

مشکل میکروفون Adobe Connect

در برخی موارد ممکن است که نتوانیم در محیط meeting صحبت کنیم.

اگر از سطح دسترسی خود بری شرکت در جلسه و نصب درایور microphone مطمئن هستیم به شیئه زیر عمل می کنیم.

 

راه حل :

1- مانند مرحله قبل در محیط Video صفحه metting راست کلیک می کنیم.

2- گزینه setting را انتخاب می نماییم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - settings

 

2- شکل میکروفون را از پنجره باز شده انتخای می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - میکروفون - microphone

 

3- مانند مرحله قبل، تیک گزینه Allow و Remember را می زنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - Allow - Remember

 

4- در انتها نیز آیکون میکروفون بالای نرم افزار در محیط meeting را فعال می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - آیکون میکروفون - microphone icon

 


 

مشکلات اجرای فلش پلیر – Flash Player

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که ممکن است در نرم افزار Adobe Connect بوجود بیاید، مربوط به برقراری meeting می باشد.

این مشکل و سایر مشکلات مربوطه می تواند به عدم نصب و اجرای نرم افزار فلش پلیر Flash Player تحت مرورگر باشد.

در اینجا مرورگر پیش فرض ما گوگل کروم – Google Chrome – می باشد.

برای اجرای فایلهای فلش در این مرورگر و رفع مشکلات فلش پلیر در نرم افزار به صورت زیر عمل می کنیم:

 

راه حل :

1- ابتدا وارد پنل مدیریتی نرم افزار Adobe Connect می شویم.

2- تب Administration را انتخای می کنیم.

3- گزینه Administration Dashboard را بر می گزینیم.

همان طور که مشاهده می کنیم و در انتهای Address bar نیز مشهود است، نیاز به نصب فلش پلیر داریم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - فلش پلیر

4- حال برای نصب، گزینه 3 نقطه که در بالای گوشه بالا و سمت راست قرار دارد را انتخاب می کنیم.

گزینه settings را برمی گزینیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - گوگل کروم - تنظیمات

 

5- در انتهای صفحه، گزینه Advanced را انتخاب می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - Google chrome - advanced

 

6- در صفحه جدید، در قسمت Privacy and Security ، گزینه site settings را انتخاب می نماییم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - google chrome - privacy and security - site settings

 

7- گزینه Flash را برمی گزینیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - فلش - google - chrome - flash

 

8- گزینه Ask first را مطابق تصویر فعال می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - Ask first

 

9- حال مجددا به قسمت Administration Dashboard واقع در تب Administration در پنل مدیریتی برمی گردیم.

با Refresh کردن صفحه می بینیم که سوالی مبنی بر Allow یا Block کردن اجازه دسترسی استفاده مرورگر از فلش پلیر نمایان می شود.

گزینه Allow را انتخاب می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - فلش پلیر - Allow

 

10- با انتخاب گزینه Allow مشاهده می کنیم که فایل های فلش یکی پس از دیگری نمایان می شوند.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - فایل فلش

 

گردآورنده : علی کاتوزیان

آموزش کار با Adobe connect | راه اندازی ادوبی کانکت | آموزش راه اندازی meeting در adobe connect | شروع کار با adobe coonect | راه اندازی سرور adobe connect


مطالب مرتبط :

حل مشکل عدم اجرای ماشین مجازی در VirtualBox ( خطای 0x000000C4 )

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار Adobe Connect – ادوبی کانکت

آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect – ادوبی کانکت

مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت اول

مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم

 

روشهای آموزش مجازی با شیوع ویروس کرونا

 

مینی کیس hp استوک با گارانتی

مشکل Connecting در Adobe Connect – ادوبی کانکت

میانبرهای کیبورد در Adobe Connect – ادوبی کانکت

مدیریت دسترسی جلسه در Adobe Connect – ادوبی کانکت

استفاده از شکلک در چت Adobe Connect – ادوبی کانکت

 

چگونه از صفحه گوشی فیلم بگیریم

آموزش فیلمبرداری از صفحه گوشی با استفاده از اپلیکیشن AZ Screen Recorder در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم با استفاده از اپلیکیشن کاربردی و آسان AZ Screen Recorder چگونه از صفحه گوشی فیلم بگیریم . اگر علاقمندید از کلاس مجازی خود در Adobe Connect فیلم بگیرید حتما با ما همراه باشید. برای […]

چگونه از صفحه کامپیوتر فیلم بگیریم

آموزش فیلم گرفتن از صفحه کامپیوتر با استفاده از نرم افزار FonePaw Screen Recorder در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم با استفاده از نرم افزار FonePaw Screen Recorder چگونه از صفحه کامپیوتر فیلم بگیریم. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید از صفحه نمایشگر خود ویدیو ضبط کنید، عکس بگیرید […]

استفاده از شکلک در چت Adobe Connect - ادوبی کانکت

استفاده از شکلک در چت Adobe Connect – ادوبی کانکت یکی از موارد قابل توجه استفاده از شکلک در چت Adobe Connect – ادوبی کانکت می باشد. همان طور که می دانیم نرم افزار Adobe Connect – ادوبی کانکت ، نرم افزاری کاربردی است. از جمله کاربردهای این نرم افزار می توان به : وبینار […]

مینی کیس استوک hp با گارانتی

مینی کیس hp اورجینال با گارانتی اگر شما به دنبال خرید کیس با سخت افزاری قدرتمند ، اندازه و قیمت بسیار مناسبی هستید، شما را دعوت به خواندن مطلب مربوط به مینی کیس hp اورجینال با گارانتی می کنم. کاربرانی هستند که می خواهند از فضای میز خود نهایت استفاده را ببرند و یا شرایط […]

میانبرهای کیبورد در Adobe Connect - ادوبی کانکت

میانبرهای کیبورد در Adobe Connect – ادوبی کانکت از اهمیت زیادی برخوردارند. افراد دارای معلولیت، مثلا دارای اختلالت حرکتی، کم بینایی و نابینایی، نیازمند ویژگی های متمایز نرم افزار Adobe Connect دارند. این ویژگی ها سبب دسترسی بهتر این عزیزان به این نرم افزار شده است. میانبرهای کیبورد در Adobe Connect به منظور انجام کارهای […]

مشکل connecting در Adobe Connect - ادوبی کانکت

مشکل Connecting در Adobe Connect – ادوبی کانکت ما به منظور ارائه بهتر خدمات شبکه در این مقاله قصد داریم به موضوعی تحت عنوان مشکل Connecting در Adobe Connect – ادوبی کانکت اشاره داشته باشیم. این مقاله در ادامه مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت اول و مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – […]

مشکلات adobe connect - ادوبی کانکت - فایل فلش

مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم مجموعه توسعه فناوری ژیوان در این مقاله قصد دارد به موضوعی تحت عنوان مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم اشاره داشته باشیم. که در ادامه مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت اول می باشد. در مقالات قبلی با موضوعاتی در زمینه Adobe Connect آشنا […]

روشهای آموزش مجازی با شیوع ویروس کرونا

روشهای آموزش مجازی با شیوع ویروس کرونا روشهای آموزش مجازی با شیوع ویروس کرونا اهمیت تازه ای پیدا کرده است. با شیوع ویروس کرونا ( Corona Virus ) و ابتلای تعدادی از هموطنان به این ویروس خطرناک شرایط خاصی در جامعه حاکم شده است. با توجه به شرایط خانواده ها و جامعه مبنی بر تعطیلی […]

 


مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم

آموزش کار با Adobe connect | راه اندازی ادوبی کانکت | آموزش راه اندازی meeting در adobe connect | شروع کار با adobe coonect | راه اندازی سرور adobe connect

 


مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم

شرکت ژیوان ارائه دهنده خدمات شبکه شامل پشتیبانی شبکه , راه اندازی و نصب شبکه , طراحی شبکه , فروش تجهیزات شبکه , سرور و مجازی سازی , اتوماسیون صنعتی , خانه هوشمند

1
0
29 پاسخ به مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم
  1. سلام خسته نباشید…
    از آموزشهایتان خوشحالم..
    یه سرور ادبی کانکت راه انازی کرده ام ای پی استاتیک دارم پورت هامو فور وارد کرده ام…خلاصه هرکاری و هه ر تنظیمی و انجام داده دام سرورم پابلیک نمیشه و نمیشه خسته و ناامید شده ام…لطفا کمک بفرمایید ازبیرون به سرورم دسترسی ندارم با تشکر

    0

    0
  2. سلام
    خسته نباشید
    این پیغام نشان میده
    this site cant be reched
    ….

    0

    0
  3. البته من ای پی استاتیک دارم دامین ندارم فایروال بسته ام پورت های 80 و 1935 فوروارد کرده ام ای پی من هم مشکی نداره سرورمو با پورت 3389 ازمایش کردم مشکلی نداره تنظیمات شمارا هم انجام دادم ….
    پورت 80 ادبی کانکت هم تغیر دادم توی فایل …/conf/server.xml وقتی اون هم تغیر میدم صفحه لاگین اکانت بالا نمیاد
    توی شبکه ام هیچ برنامه ای پورت 80 نگرفته پورت های پیش فرض مودمم را هم تغییر دادم دیگه نمیدونم……چ ی ک ار کنم

    0

    0
  4. ورژن نرم افزارم هم 10.6.1 هستش …روی میندوز سرور 2016 …با ورژن های دیگه هم ازمایش کرد م بازم نشد
    راستی ورژن 10.6 تنضیمات ACTS مربوط به چی هستش البته تو مراحل نصبش هم این ACTS میاره با دو پورت…. ممنونم

    0

    0
  5. چرا پورت پیش فرض80 عوض میکنیم توی فایل conf/server دیگه صفحه لاگین اکانت بالا نمیاد

    0

    0
  6. چگونه بصورت اصولی پورت پیش فرض http:80 توی فایل conf/serever.xml تغییر بدیم

    0

    0
  7. سلام خسته نباشید
    خواستم تشکر کنم ازتون
    مشکلم حل شد اینترنتم شاتل بود
    متاسفانه اونا پورت 80 وبسیاری دیگه از پورتها را هم بسته اند 21-53….
    ممنون از راهنمایی هاتون

    0

    0
  8. سلام و خسته نباشید بابت اموزشها قشنگتون من از داخل و ه از خارج وصل میشم و http://IP/admin/ وارد میشم و کلاس و user همه چی درست کردم
    ولی وقت میزنم وارد کلاس بشه قسمت Guest هم میاید و نام میزنم وارد room بشم دیگه همینجور درکانکشن می ماند ووارد room نمیشم
    میتونی کمک کنید

    0

    0
  9. سلام خسته نباشید ،مشکلی که من دارم موقع وارد شدن با لپ تاپ هس،کانکت میشم و حتی وارد کلاسم میشم،ولی یهو خودبخود صفحه برام بسته میشه،لطفا راهنمایی بفرمایید

    0

    0
    • سلام
      مشکل شما می تواند به خاطر crash کردن نسخه Add-in فلش پلیر شما باشد.
      ترجیحا از نسخه دسکتاپ تست بفرمایید.
      اگر با نسخه دسکتاپ هم مشکل داشتید، یکبار اقدام به حذف و نصب مجدد فلش پلیر فرمایید.

      0

      0
  10. سلام
    من ادوب کانکت 9.5 رو روی ویندوز سرور 2016 راه اندازی کردم و توی lan ام مشکلی ندارم و به راحتی وارد روم ها میشم
    ولی روی اینترنت نمی تونم به روم وارد بشم و روی connecting می مونه . در حالی که از روی اینترنت می تونم با یوزر ادمین لاگین کنم و به تنظیمات ادوب کانکت دسترسی دارم ولی از طریق همون پروفایل ادمین enter room میزنم بازم روی connecting می مونه
    به نظرتون مشکل از کجاست ؟
    این مقاله تون هم خوندم https://www.zh1.ir/connecting-problem-in-adobe-connect ولی مشکل ام حل نشد

    0

    0
    • سلام
      مشکل می تونه از پورت هاتون و حتی firewall – فایروال درون شبکه تون ( inbound , outbound ) باشه

      0

      0
  11. سلام
    ممنون که وقت می گذارید و پاسخگو هستین

    فکر می کنم مشکل از تنظیمات Adobe connec Host و Nat کردن باشه

    حقیقتش من برای دسترسی به سرور ادوب کانکت رو اینترنت ، 2 تا کار انجام دادم
    اول- آی پی Valid ام رو توفایروال به سرور Nat کردم و در این صورت با پیام خطای ، Not Found
    The selected resource does not exist. مواجه میشم
    دوم -آی پی Valid رو توی قسمت Server Setting و در قسمت Adobe Connect Host: وارد کردم که در اینصورت دسترسی در هنگام ورود به روم روی کانکتینگ می مونه در حالیکه توی فایروال همه پورتها هم باز هستند

    اگه در رابطه با تنظیمات مورد نیاز سرور جهت دسترسی به سرور روی WAN راهنمایی کنید ممنون میشم

    0

    0
  12. سلام.وقت بخیر .من آداب کانون رو براحتی وصل کردم وارد کلاس هم شدم اما وقتی میخوام چت کنم مثلا اعلام حضور کنم کیبورد در حد یک ثانیه بالا میاد ولی دوباره پایین میده و نمیتونم چت کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید

    0

    0
  13. من با گوشی وارد شدم .از گوگل کروم .خواهش راهنمایی کنید .دارم کلاس ها رو از دست میدم چون نمیتونم با چت اعلام حضور کنم

    0

    0
  14. سلام دوستان.من اداب کانکت 9.5 رونصب کردم و تمام مراحل خوب پیش رفت ، یک میتینگ جدید هم ساختم ولی وقتی میخوام وارد room بشم ارور میده….
    Account Limit Reached

    You do not have enough bandwidth quotas to perform this operation.

    For further assistance, please check out the Adobe Connect support center or contact Adobe Connect support.

    متن ارور هم این هست.کسی با این مشکل مواجه شده؟میتونید راهنمایی کنید؟ممنونم

    0

    0
  15. سلام من بعد از اینکه وارد کلاس میشم بعد دو ثانیه بدون ارور از نرم افزار میپره بیرون

    2

    0
  16. سلام کیوان هستم
    من هم تقریبا مشکل منا را دارم
    فایروال و کلیه پورت ها باز به پنل ها از بیرون تو هر شبکه دسترسی دارم ازبیرون وارد کلاس ها میشه مرحله احراز هویت رد میکنه توی کانکتینگ میمونه….سرور ای پی ولید و دامین داره نسخه نرم افزار هم عوض کردم ولی رو شبکه داخلی مشکلی نداره…..چکار کنیم بچه ها…

    0

    0
  17. سلام من نمیتونم کلاس های ضبط شده رو افلاین ببینم کانکتینک میزنه و استاپ میشه راهی داره؟

    1

    0
  18. سلام ممنون بابت آموزش هاتون
    من تمام اقدامات گفته شده دو انجام دادم ولی باز هم نمیتونم جلسات ضبط شده ادوبی کانکت رو ببینم و همش با اخطار
    Adobe Connect requires Flash Player 13.0 or above.
    Adobe Connect requires the Flash Player plugin, version 13.0 or above. Please download and install the Flash Player to continue.
    مواجه میشم . خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید چون کارم واقعا ضروریه .

    0

    0
  19. سلام ، خیلی ممنون از آموزشهای خوبتان

    یک سوال دارم ، متاسفانه هارد سرور ادوبی کانکت من پر شده ، چطور میتونم جلسات ضبط شده و فایلهای کاربران دوماه گذشته رو پاک کنم و آیا تنظیم سیستمی داره که مثلا بزارم روی 1 ماه و فایلها رو بیشتر از 1 ماه نگه نداره ؟

    الان از قسمت force recording و content دونه دونه دارم پاک می کنم که خیلی سخته .

    میتونم از my computer راحت تر پاک کنم ؟ و باید چه فولدرهایی رو پاک کنم ؟

    لطفا راهنمایی فرمائید

    0

    0
  20. سلام نرم افزار ادوب کانکت روی کامپیوتر من کامل این ابیه اش پر نمیشه نصفه میمونه

    0

    0
  21. اون قسمت که network errorمیاره گزینهmetting کجاست تو تنظیمات گوشی یا تو خود برنامه کانکت.لطفا کمکم کنید

    0

    0
  22. سلام
    چطور میتونیم وارد پنل مدیریتی نرم افزار بشم؟

    0

    0
    • علی کاتوزیان می 20, 2020 در 7:32 ب.ظ پاسخ

      از منوی start در ویندوز سرور و در فولدر Adobe Connect پایین سرویس های Adobe Connect گزینه Configure می باشد.

      0

      0

[بالا]

یک پاسخ ارسال نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *