مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم

مجموعه توسعه فناوری ژیوان در این مقاله قصد دارد به موضوعی تحت عنوان مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم اشاره داشته باشیم.

که در ادامه مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت اول می باشد.

در مقالات قبلی با موضوعاتی در زمینه Adobe Connect آشنا شدیم:

آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect – ادوبی کانکت و آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار Adobe Connect – ادوبی کانکت

حال ممکن است در این زمینه با مشکلات متعدد دیگری روبرو شویم.

بنر خدمات شبکه

در این مقاله که ادامه مسائل مربوطه به Adobe Connect – ادوبی کانکت می باشد، سعی بر آن داریم تا به ادامه مشکلات بوجود آمده در این مسیر را بیان کنیم.

سپس به بیان راه حلی در رابطه با مشکل پدید آمده بپردازیم.

نمی توان جلسه Adobe Connect – ادوبی کانکت – را در مرورگر باز کرد :

یکی از مشکلات عدیده کاربران این است که نمی توانند جلسه Adobe Connect – ادوبی کانکت – را در مرورگر باز کنند.

این مشکل معمولا پس از نصب نرم افزار Adobe connect بوجود می آید.

با بوجود آمدن این مشکل، در پنجره مرورگرها پیام های خطایی دیده می شود.

در مرورگر کروم پیام زیر نمایش داده می شود:

This site can’s b reached

راه حل:

حال برای حل این مشکل به صورت زیر عمل می کنیم:

۱- ابتدا در پنجره Run ویندوز، آدرس زیر را وارد می کنیم.

c:\Windows\System32\drivers\etc

در این پنجره فایل hosts را مشاهده می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم

فایل hosts را با نرم افزارهایی مثل notepad یا ++notepad باز می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم

در پنجره باز شده، در انتهای صفحه، آدرسی مانند تصویر زیر به شکل زیر وارد می کنیم:

Server IP Address                Adobe Connect Host

IP Address : همان آدرس IP ویندوز سرور می باشد.

Adobe Connect Host : نیز همان نام Host ی است که برای Adobe Connect – ادوبی کانکت – هنگام نصب در نظر گرفته ایم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم


پیام خطای Network Error در نرم افزار موبایل Adobe Connect – ادوبی کانکت :

یکی دیگر از مشکلات هنگام ارتباط و اتصال نرم افزار موبایل Adobe Connect به سرور برای ورود به meeting می باشد.

مشکلات adobe connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - network error

راه حل :

۱- در پنل مدیریتی به تب meetings می رویم.

۲- گزینه meeting list را انتخاب می کنیم.

۳- کلاس ساخته شده مورد نظر را انتخاب می کنیم.

مشکلات adobe connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - meetings - meeting list

۴- گزینه Edit Information را انتخاب می کنیم.

۵- در قسمت HTML Client ، تیک گزینه Enable HTML client for participants را بر می داریم.

مشکلات adobe connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - enable html client for participants


چگونه می توانم وبکم را برای کار در Adobe Connect استفاده کنم ؟

یکی دیگر از مشکلات در محیط Adobe Connect کار نکردن وب کم می باشد.

راه حل :

بدین منظور پس از مطمئن شدن از نصب بودن درایور وب کم بر روی سیستم، مراحل زیر را انجام می کدهیم.

۱- در محیط meeting ، در فضای پنجره Video ، راست کلیک کرده و Setting را انتخاب می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - video - setting

۲- در پنجره باز شده، از منوی camera ، دوربین وب کم مورد نظر خود را انتخاب می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - وب کم

۳- برای گزینه بعدی تیک Allow و Remember را می زنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - allow - remember

۴- در نهایت گزینه وب کم در نوار بالای نرم افزار Adobe Connect را می زنیم تا شکل وب کم سبز رنگ شود.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - وب کم


مشکل میکروفون Adobe Connect

در برخی موارد ممکن است که نتوانیم در محیط meeting صحبت کنیم.

اگر از سطح دسترسی خود بری شرکت در جلسه و نصب درایور microphone مطمئن هستیم به شیئه زیر عمل می کنیم.

راه حل :

۱- مانند مرحله قبل در محیط Video صفحه metting راست کلیک می کنیم.

۲- گزینه setting را انتخاب می نماییم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - settings

۲- شکل میکروفون را از پنجره باز شده انتخای می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - میکروفون - microphone

۳- مانند مرحله قبل، تیک گزینه Allow و Remember را می زنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - Allow - Remember

۴- در انتها نیز آیکون میکروفون بالای نرم افزار در محیط meeting را فعال می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - آیکون میکروفون - microphone icon


مشکلات اجرای فلش پلیر – Flash Player

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که ممکن است در نرم افزار Adobe Connect بوجود بیاید، مربوط به برقراری meeting می باشد.

این مشکل و سایر مشکلات مربوطه می تواند به عدم نصب و اجرای نرم افزار فلش پلیر Flash Player تحت مرورگر باشد.

در اینجا مرورگر پیش فرض ما گوگل کروم – Google Chrome – می باشد.

برای اجرای فایلهای فلش در این مرورگر و رفع مشکلات فلش پلیر در نرم افزار به صورت زیر عمل می کنیم:

راه حل :

۱- ابتدا وارد پنل مدیریتی نرم افزار Adobe Connect می شویم.

۲- تب Administration را انتخای می کنیم.

۳- گزینه Administration Dashboard را بر می گزینیم.

همان طور که مشاهده می کنیم و در انتهای Address bar نیز مشهود است، نیاز به نصب فلش پلیر داریم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - فلش پلیر

۴- حال برای نصب، گزینه ۳ نقطه که در بالای گوشه بالا و سمت راست قرار دارد را انتخاب می کنیم.

گزینه settings را برمی گزینیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - گوگل کروم - تنظیمات

۵- در انتهای صفحه، گزینه Advanced را انتخاب می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - Google chrome - advanced

۶- در صفحه جدید، در قسمت Privacy and Security ، گزینه site settings را انتخاب می نماییم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - google chrome - privacy and security - site settings

۷- گزینه Flash را برمی گزینیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - فلش - google - chrome - flash

۸- گزینه Ask first را مطابق تصویر فعال می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - Ask first

۹- حال مجددا به قسمت Administration Dashboard واقع در تب Administration در پنل مدیریتی برمی گردیم.

با Refresh کردن صفحه می بینیم که سوالی مبنی بر Allow یا Block کردن اجازه دسترسی استفاده مرورگر از فلش پلیر نمایان می شود.

گزینه Allow را انتخاب می کنیم.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - فلش پلیر - Allow

۱۰- با انتخاب گزینه Allow مشاهده می کنیم که فایل های فلش یکی پس از دیگری نمایان می شوند.

مشکلات Adobe Connect - ادوبی کانکت - قسمت دوم - فایل فلش

گردآورنده : علی کاتوزیان

آموزش کار با Adobe connect | راه اندازی ادوبی کانکت | آموزش راه اندازی meeting در adobe connect | شروع کار با adobe coonect | راه اندازی سرور adobe connect


مطالب مرتبط :

حل مشکل عدم اجرای ماشین مجازی در VirtualBox ( خطای 0x000000C4 )

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار Adobe Connect – ادوبی کانکت

آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect – ادوبی کانکت

مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت اول

مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم

روشهای آموزش مجازی با شیوع ویروس کرونا

مینی کیس hp استوک با گارانتی

مشکل Connecting در Adobe Connect – ادوبی کانکت

میانبرهای کیبورد در Adobe Connect – ادوبی کانکت

مدیریت دسترسی جلسه در Adobe Connect – ادوبی کانکت

استفاده از شکلک در چت Adobe Connect – ادوبی کانکت


مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم

آموزش کار با Adobe connect | راه اندازی ادوبی کانکت | آموزش راه اندازی meeting در adobe connect | شروع کار با adobe coonect | راه اندازی سرور adobe connect


مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم