آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect – ادوبی کانکت

پس از انجام مرحله نصب و راه اندازی Adobe Connect در قسمت آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار Adobe Connect – ادوبی کانکت، حال به آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect – ادوبی کانکت می پردازیم.

1- پس از نصب، باید ابتدا سرویس های مورد نظر نرم افزار را راه اندازی نماییم. برای این کار ابتدا در منوی start، کلمه start را جستجو کرده و بر روی دو سرویس start مربوط به Adobe Connect راست کلیک و Run as administrator می نماییم تا با دسترسی administrator لوکال ویندوز سرور این سرویس های راه اندازی شوند.

 

2- پس از فعال سازی سرویس های نرم افزار، نام Adobe Connect Host ی را که در مرحله اول تنظیم کرده بودیم، وارد مرورگر کرده و Enter می زنیم که پنجره Login نرم افزار، به ما نشان داده می شود.

سپس User و Pass را به ترتیب: 1- E-mailی که موقع نصب قرار دادیم را وارد کرده و 2- رمز عبوری که تنظیم کرده بودیم را وارد می کنیم.

آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect - ادوبی کانکت

آموزش تنظیم و استفاده از Adobe Connect - ادوبی کانکت

 

3- حال وارد صفحه شده و برای اولین قدم از تب بالای صفحه اقدام به تشکیل جلسه(کلاس) می کنیم:

برای این کار بر روی Meeting کلیک کرده و از سه گزینه به نمایش درآمده، بر روی Meeting List کلیک کرده و دکمه New Meeting را انتخاب می کنیم

 

صفحه Adobe Connect Meeting | خدمات شبکه | آموزش شبکه

 

 

4- حال باید تنظیماتی برای این Meeting قرار دهیم که شامل Name نام جلسه، Cutom URL که ادامه آدرس اصلی درج می شود، زمان شروع جلسه و مدت زمان آن، زبان انجام تنظیم، Access، قرار دادن نوع دسترسی که شامل 3 آیتم است و در اینجا ما گزینه سوم(آخر) را که بیانگر انتخاب می کنیم که بایانگر این است که هرکسی آدرس URL را دارد می تواند وارد اتاق جلسه که منظور همان صفحه Login برای وردو به جلسه می باشد، شود.

 

صفحه اطلاعات Adobe connect Meeting | ساختن Meeting در ادوبی کانکت

 

5- در ادامه تنظیمات در بخش Audio Conference Setting، اولین گزینه را انتخاب کرده و تیک گزینه Update Information for any items linked to this item را زده و دکمه Next را می زنیم.

 

تنظیمات بخش Audio Conference ادوبی کانکت | تنظیمات صدا در adobe connect | آموزش شبکه

 

 

 

6- در مرحله بعدی انتخاب Userها و گروها های شرکت کننده در این جلسه می باشد.

 

ایجاد کاربر و گروه در اوبی کانکت | ایجاد users and groups در adobe connect | آموزش کار با Adobe Connect | آموزش تصویری Adobe connect

 

 

7- در صفحه بعدی توضیحاتی از تنظیمات اعمال شده نمایش داده می شود که با کلیک بر Next به صفحه بعد رفته و در نهایت با زدن Finish به این قسمت پایان می دهیم.

 

ارسال دعوت نامه در Adobe Connect | Send invitation در ادوبی کانکت

 

8- در اینجا که از بخش Meeting، قسمت Shared Meetings، آیتم Meeting Information می باشد که با کلیک بر Enter Meeting Room است.

 

shared meeting در ادوبی کانکت | صفحه meeting در adobe connect

 

 

9- با این کار به صفحه اصلی جلسه و Meeting تنظیم شده وارد شده و که در این بخش که شامل تصویر، صدا، نمایش منابع به اشتراک گذاری شدی و… می باشد.

 

صفحه meeting در ادوبی کانکت | صفحه meeting در adobe connect | خدمات شبکه

 

 

10- برای نمونه، به منظور به اشتراک گذاشتن فایل یا سندی، از منوی وسط صفحه(Share My Screen)، بر روی Share Document کلیک کرده و از بخش Browse My Computer، فایلی را از داخل سیسیتم انتخاب کرده و بارگذاری می کنیم.

لازم به ذکر است که نوع فایل ما می تواند صوتی، تصویری، سند و Document، همچنین PDF و… باشد.

 

صفحه shared my screen در ادوبی کانکت | صفحه shared my scrren در adobe connect انتشار سند در ادوبی کانکت | انتشار سند در adobe connect انتخاب سند برای انتشار در ادوبی کانکت | انتخاب سند برای انتشار در adobe connect

در مقاله بعدی ادامه مبحث آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect – ادوبی کانکت را برایتان به طور مفصل شرح خواهیم داد.

گردآورنده : علی کاتوزیان

آموزش کار با Adobe connect | راه اندازی ادوبی کانکت | آموزش راه اندازی meeting در adobe connect | شروع کار با adobe coonect | راه اندازی سرور adobe connect


مطالب مرتبط :

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار Adobe Connect – ادوبی کانکت


آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect – ادوبی کانکت

شرکت ژیوان ارائه دهنده خدمات شبکه شامل پشتیبانی شبکه , راه اندازی و نصب شبکه , طراحی شبکه , فروش تجهیزات شبکه , سرور و مجازی سازی , اتوماسیون صنعتی , خانه هوشمند

 

آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect – ادوبی کانکت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *